Missa inte kl 19.00 ikväll...

Texten nedan är ett utdrag från Roberto Wacchis blogg på Eurosport...

"Eurosport lanserar ett nytt cykelprogram - Home of Cycling. Ett program som kommer att gå 15 tisdagar under säsongen och bevaka allt möjligt inom framförallt landsvägscykling som ju är den cykelsport som kanalen jag kommenterat för i över 20 år lagt sitt fokus på. Jag själv ska bli programledare och det är förstås ett ärofyllt uppdrag jag fått. Anders Adamson kommer att vara min sidekick i de flesta program och därutöver ska vi ha gäster. Vi ska analysera tävlingar, följa upp nordiska resultat och cyklister, ge tips och råd till motionscyklister och så vidare. Ett cykelprogram med nordisk prägel, kort och gott. 

Första programmet kommer att sändas tisdag den 6 maj klockan 19.00. Stort fokus kommer då att ligga på Giro d'Italia som startar tre dagar senare. Jag ser verkligen framemot detta, något jag under lång tid hoppats skulle bli verklighet. Nu är vi där. En stor eloge till alla som jobbat med detta och som fått projektet att gå i hamn. Ni vet vilka ni är."... 

Ikväll blir det focus på girot...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback