Nyhetsmorgon

Satt i morse med mitt kaffe framför nyhetsmorgon på tv och lyssnade när dom pratade om de få soltimmar vi haft nu i november och hur det påverkar oss människor på olika sätt, för en del betydligt mer än för de flesta...

Jag känner så igen mig och är helt klart en av dom som påverkas mest negativt av mörkret, dom pratade om vad som händer i kroppen och vilka funktioner som i värsta fall nästan helt slutar fungera. Vill det sig riktigt illa så blir man deprimerad på riktigt och inte bara lite nedstämd och trött, där nere på botten har ni mig när det blir höst och mörker och detta är förklaringen till att jag flyr fältet när det blir som värst. Jag skulle inte överleva annars...

Träningsveckan har flutit på bra och avslutades idag med ett tvåtimmarspass i ryahallen. I morgon blir det ett löparpass och på tisdag ev några timmar cykel utomhus om solen visar sig som utlovat på väderprognosen. Ryahallen på onsdag och sedan ett sista löparpass på torsdag innan vi på fredag flyger iväg, nästa vecka börjar jag leva igen...

Ett foto utlagt på Facebook i morse från "våran" strand, på söndag blir det ett efterlängtat lunchbesök...

Dagens tvåtimmarspass i ryahallen, först lite uppvärmning och sedan 60 minuter konstant "gnetande" i aerobic zon inkl 4 st 30 sekunders högkadensintervaller följt av lite nervarvning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback