Nya investeringar...

Helgen som gick spenderades till största del nere i garaget där en ordentlig storstädning stod på schemat. Jag fattar inte hur mycket skit man samlar på sig under åren, det blev många rundor till tippen under dagarna två och slutresultatet efter allt jobb blev långt över förväntan. Rent och snyggt, gott om plats för alla cyklar och vespan samt en ny och väldigt inbjudande träningsavdelning i ena halvan av garaget.

Utöver alla rundor till tippen så hann jag också med två kortare träningspass borta på kransmossen och BCA:s tävlingsvarv där jag testade en lite "småhemlig" prototyp på ett heldämpat projekt som jag kanske ska cykla på nästa säsong. Förutom att träna och tävla lite smartare under nästa sommar för att höja min nivå lite så tror jag att det går att tjäna någon eller några minuter på ett långlopp med en heldämpad hoj, vi får väl se framöver vad det blir av det hela...

Nu när jag fått ett så fint träningsrum i garaget så blev jag lite sugen på att byta ut min gamla trainer som visserligen fungerar perfekt efter mer än tio års användning till en ny modernare variant som man kopplar upp via datorn till en tv skärm.
En som kanske kan lyfta träningen något steg och göra det lite roligare och mer motiverande att gå ner och sätta sig i garaget, funderar på en BKOOL trainer men vill inte att det ska vara för avancerat att använda då jag och datorer inte alltid kommer så bra överens. Jag har kollat några instruktionsfilmer på youtube och det ser ju inte så där helt enkelt ut, jag får väl fundera lite till innan jag bestämmer mig...

Helgens testbike...

BKOOL = cykla utomhus i garaget...




Kommentarer
Postat av: Börje bus

Köp en monark Kjelle så du kan börja träna "på riktigt"...;-)

2014-10-06 @ 20:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback