Pitstop Västerås...

Vi kom inte så långt igår eftermiddag på vår väg hemåt Borås, vi var väl lite slitna alla tre efter en tuff dags arbete och redan när vi passerade Västerås bestämde vi oss för att stanna och leta efter en bra plats att parkera husbilen på över natten.

Vi följde skyltningen ner mot hamnen och visst fanns det en fin ställplats ända nere vid vattnet just som vi trodde. Jag köpte med mig några lokala finöl från midtfyns bryggeri när jag var nere i Hilleröd och tävlade för några veckor sedan och nu äntligen skulle jag få avnjuta en kall porter. Medan jag fixade fram lite italienska delikatesser slank ölen ner och jag måste säga att det är värt resan tillbaka till Hilleröd bara för att få tag på denna porter, så ljuvligt god var den...

Efter en sovmorgon och en lång frukost följd av en liten promenad är vi nu på väg söderut mot Borås igen, regnet vräker ner men det gör inget, gårdagen lever man länge på...

Ljuvligt god...

Lite italienskt småplock i all enkelhet...

Morgonens utsikt, mälarens vatten åt ena hållet...

Och Västerås skyline åt det andra hållet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback