På G igen...

Efter en tidig morgonpromenad med hunden gjorde jag mig redo med rejäl frukost och några koppar kaffe för det första riktiga träningspasset sedan förkylningen bröt ut för lite mer än en vecka sedan. 

10 mil tillsammans med ett gäng landsvägscyklister stod på programmet idag och med ett utlovat "lite lagom tempo" så tyckte jag att detta kunde bli en bra start för mig efter mitt lilla uppehåll.

Jag har ju inte kvar någon racer så i vanlig ordning fick det bli min helstela MTB som fick bekänna färg och med schwalbes lättrullade thunderburt och stel gaffel så rullar det på riktigt bra faktiskt. Det kändes lätt & bra i kroppen hela rundan och med lite småprat oss emellan i gruppen så gick tiden riktigt fort också. Det är riktigt skönt att vara tillbaka i sadeln igen och nu väntar en upptrappning av intensiteten på träningarna framöver, allt för att försöka få tillbaka lite tryck i benen inför de sista två tävlingarna nu i slutet av månaden...

Det var en tidig morgon imorse...

Det rullar på riktigt bra...

Ibland sist och ibland först, man får hålla igång många konversationer under ett långpass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback