Street food & street art festival...

Har varit iväg på hamburgerlunch med min dotter, och det var inte vilken burgare som helst måste jag säga. Gjord på finaste högrev och med friterad potatis och palsternacka som tillbehör smakade det förträffligt.

Det är en gammal kompis till mig som startat konceptet "street friends" där dom säljer genuint hemlagad snabbmat från en ombyggt container utplacerad på ett strategiskt ställe i stan, expansionen pågår så håll ögonen öppna.

På vägen hem så stannade jag till och kollade in en av de stora graffiti målningarna som förhoppningsvis kommer att pryda Borås lång tid framöver. Det pågår alltså en street art festival i stan och kommunen samt ett antal fastighetsägare har upplåtit stora offentliga ytor åt 11 internationellt erkända konstnärer från 8 länder att utsmycka.

Konstnärerna, varav vissa arbetat med graffiti och gatukonst ända sedan 1981 får här möjligheten att i väldigt stort format visa upp sina olika stilar. Invigningen är ikväll och festivalen pågår t.o.m söndag.

Mycket häftigt med offentlig konst på detta viset, fler borde ta efter för det finns väl gott om trista & gråa betongväggar runt om i landet antar jag...

Sist men inte minst, det har blivit en kort cykeltur idag med och nu börjar det kännas bättre i kroppen så till helgen vågar jag nog ta i lite ordentligt igen, ska bli skönt...

Burgare delux...

Street art...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback