Västgötaloppet...

Det blev precis så bra som jag hoppats på när jag dagen före bestämde mig för att trots allt starta i tävlingen och ta det som ett trevligt träningspass denna soliga och fina höst lördag.

Dimman låg tät på morgonen men lättade 5 minuter före start och i första backen upp mot bergspriset lyste solen igenom för att sedan vara med oss under resten av dagen.

Redan i startbacken kändes det att kroppen svarade bättre än förväntat efter den långa förkylningen jag dragits med, jag gick ganska lätt med uppför men stressade inte när jag såg några av mina konkurrenter "glida" iväg i ett något snabbare tempo. Min plan var ju att ta det lite försiktigt loppet igenom och inte gå för fullt någon gång, jag ville ta mig igenom dagen utan att bränna ut mig totalt och riskera ännu ett bakslag i veckan.

Sedan flöt det på riktigt bra, jag låg i en grupp som höll ett lagom tempo och det var först mot slutet som jag blev lite smått sliten, inte av tempot utan mest av att den sista månadens förkylning och frånvaro av träning dragit ner distansformen en aning.

Min placering för dagen är väl inget att skryta med (12:a) men det var ju inte heller meningen att prestera idag, jag lyckades iallafall trots dagens blygsamma placering ta mig upp till 4:e platsen i totalställningen och det är jag nöjd med med tanke på omständigheterna med sjukdom och missade tävlingar senaste månaden.

För er som var på prisutdelningen så blev jag ju uppropad som 3:a i totalen och jag påpekade det felaktiga i detta men uträkningen visade tydligen att det var så. Idag på hemsidan är poängsammanställningen uppdaterad och där visar det sig att jag visst var 4:a just som jag själv räknat ut, tur att jag inte åkte hem och firade...grattis Anders Wall till din välförtjänta 3:e plats, jag har ett pris som är ditt och det får vi lösa på något sätt så att det hamnar i rätta händer.

I det stora hela hade jag en mycket trevlig dag, rolig bana och fint väder samt ett mycket bra arrangemang gjorde att jag åkte hem med en mycket positiv feeling i kroppen. Ett bra avslut på långloppscupen helt enkelt...

Två nöjda gubbar efter en fin dag i skogarna runt Ulricehamn...

Den slutgiltiga slutställningen i cupen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback