Gula slingan...

Va uppe med tuppen imorse för att hinna träna färdigt i skogen innan den stora terränglöpartävlingen som tydligen arrangerades idag startade. Parkeringen var näst intill full med bilar när jag vaknade så det gällde att skynda sig om jag inte ville trängas med vad som verkade vara ett flera hundra löpare stort startfält.

Frukost och kaffe sedan ombyte och ut på slingan, det blev tre varv i hårt tempo där jag maxade ordentligt på några jobbiga partier, en punktering hann jag också med innan jag var klar så nu är den "nollan" spräckt för året. Ett kort och hårt pass som jag precis hann klart innan skogen kryllade av folk...

På väg hemåt mot färjan i Helsingör tog vi vägen längs nordkusten och stannade till i fiskebyn Gilleleje för lite klassisk dansk lunch nere i hamnen. En bra helg är snart avslutad och nu i veckan kommer också värmen ryktas det om, då kanske jag kan blåsa på ännu hårdare utan att andas taggtråd när jag tar i...

Hamnen i Gilleleje...

En dansk klassiker, rödspätta med pommes & remoladsås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback