Ny leksak...

Jag har alltid gillat att fota och jag har en fin systemkamera sedan tidigare men den är stor och otymplig och tack vare det så blir den inte använd speciellt ofta. Jag vill kunna ha med mig kameran överallt, både till vardags och när jag tränar och då har det blivit min iPhone som dragit det längsta strået.

Men... nu har jag hittat ett superbra alternativ som tar betydligt bättre bilder än mobilen och ändå är "mobil" i sig, lätt att ta med alltså. Till och med bak i cykeltröjan går den ner och det är ingen vanlig digital pocketkamera utan en liten spegellös systemkamera och den levererar fullt likvärdig bildkvalité som många större systemkameror.

Panasonic lumix GF7 heter den och utöver medföljande objektiv på 12-32 mm kompletterade jag med ytterligare två objektiv, ett fast 20mm och ett zom på 45-150mm. Nu ska jag bara lära mig hantera den sedan hoppas jag kunna leverera lite bättre bilder än förut här på bloggen, om inte annat så ska det iallafall bli mer inspirerande för mig själv att fota...

Dagens väder har varit ännu gråare än i går så idag blev det inneträning i garaget, 4x10 minuter sweetspot på trainern. Imorgon är det löpning och gym innan jobbet och sedan hoppas jag på lite vårväder till veckoslutet, det vore ju kul om träningen kunde bli lite mer inspirerande än vad den varit denna vecka. D.v.s att få komma ut i vårsolen och hojja lite...

Mörker...

Min nya leksak...

Redo att svettas lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback