Rya åsars MTB tour...

En ny MTB träningstävlingsserie här i stan på initiativ av Tobias Evertsson, bra jobbat Evert...

Idag har jag varit ute och snurrat runt i terrängen på rya åsar för att kolla in de olika sträckorna vi ska köra varje gång,  lite hittade jag men inte riktigt allt, det får nog bli en officiell guidning först så att man får läget klart för sig. Det ska annars bli riktigt kul att en gång i månaden under sommarhalvåret få köra lite race träning på hemmaplan med förhoppningsvis många åkare och bra sparring.

För övrigt är det en ganska lugn vecka träningsmässigt, imorgonbitti blir det en timmes spinn på trainern innan jobbet och på fredag efter jobbet (Ja, jag jobbar långfredag) åker jag och Madde till Danmark och Hilleröd där det blir långloppspremiär på söndag och denna gången ska det väl bli en start i resultatlistan, sen får vi se hur det går...

Tre olika XC varv samt ett 2,5 km långt downhill med gemensam start !!!...

Terrängen i området är mestadels bokskog och väldigt kuperat men längst uppe på höjderna är det mer granskog med sten och rötter. Undra om det är här vi ska komma utför downhill spåret alla på en gång, kan bli en trång passage...

Idag var det gult och dött i skogen men länge fram i vår/sommar så blir det fantastiskt fint i området när alla lövträd slagit ut...

Idag var det var bara mossan som var grön...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback