Hög puls & ryggläge...

Igår när jag satte på mig pulsbandet inför ett träningspass visade det sig att jag hade ovanligt hög "vilopuls", ca 20 slag över normalt vilket inte är speciellt bra. Jag väntade en stund och hade koll på pulsen men det sjönk inte det minsta så det blev ett inställt pass och fika på stan istället. 

Idag var planen att cykla ut med några landsvägscyklister på ett lugnt 3-4 timmars distanspass och när jag kollade pulsen imorse så låg den där den skulle. Bra tänkte jag, det var nog bara nåt tillfälligt igår så jag bytte om och gav mig iväg för att möta upp dom andra. Det dröjde tyvärr inte länge innan pulsen skenade iväg trots lugnt tempo och en bra känsla i kroppen, jag känner mig absolut inte sliten på något sätt men att cykla ett lugnt distanspass liggandes tvåpar på rulle med en puls högt i tröskelzon, det kändes inte helt ok. Så det blev till att avbryta passet, ta mig hem och slänga den gamla gubbakroppen i solstolen istället.

Ikväll blir det restaurangbesök på stan, en mohjito eller två som fördrink och bara vara som vanligt folk, det är kanske det som kroppen behöver nu de sista semesterdagarna...

Ryggläge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback