RaskaMinas stuga...

Idag fick jag med mig Börje bus på hans tredje cykelpass för året, en stor del i glädjen att cykla är att cykla tillsammans med en kompis och idag tog vi igen lite kompistid jag och Börje. Då han bor några mil utanför stan så fick jag en fin tempointervall på 45 minuter i hög fart innan jag mötte upp honom hemma på torpet där han bor.

Därifrån cyklade vi sedan i lugn takt ut genom den nyinköpta skogsmarken (där han har att göra några år framöver) och vidare upp mot raska Minas stuga där vi tog en kort paus innan vi fortsatte sjuhäradsledan hem till Börje igen.

En kopp kaffe med kaka utanför vedboden och sedan cyklade jag hemåt igen. En trevlig förmiddag på cykeln med ett effektivt 45 minuters fartinslag, tack för sällskapet Börje, det får vi göra om snart igen...

RaskaMinas stuga med anor från 1700 talet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback