Ride for Mom...

Den thailändska drottningen fyller 83 år, varför inte hedra henne genom en gigantisk gemensam cykelmanifestation tyckte de thailändska cyklisterna. 40.000 bara i Bankok och över 250.000 totalt i hela landet tog sig ut på vägarna för att visa sin respekt. Allt i organiserade former med olika distanser och banor runt om i landet.

I en av de tävlingar jag vann där förra vintern fick jag en ledartröja med texten "Ride for Mom", nu vet jag vad det betyder. Hon fyllde inte år då med tävlingen hölls tydligen till drottningens ära.
Två av de nationella cuper som hålls i landet är Kings cup och Queens cup, både kungafamiljen och cykelsporten är oerhört populära i landet och det är bara 87 dagar kvar...

40.000 cyklister på Bangkoks gator...

Visste det inte då men nu vet jag innebörden av texten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback