Att kunna justera...

Jag har inte 100% spikat vad jag ska träna varje specifik dag men däremot vad jag vill ha med varje träningsvecka. Detta ger mig friheten att justera lite utifrån dagsform och känsla, som idag tex. Jag vaknade och kände mig helt mörbultad, stel i muskler & leder och hade tungt att andas samt förhöjd puls.

Det är inga sjukdomssymptom utan snarare ett tecken på att jag gått ut lite för hårt här nere, och inne på bara andra dagen den andra veckan i ett fyraveckors stegrande schema blev det läge att flytta om dagarna lite. Jag skulle egentligen tränat på och haft en vilodag först på lördag men nu fick det bli en extra vilodag idag, dessutom flyttar jag om några pass så att jag får ett distanspass imorgon. Då får jag en visserligen längre men betydligt lugnare omstart på resten av veckan och sedan återstår ett par hårda dagar innan nästa vilodag. 

Förresten en liten aktivitet blev det trots allt idag, jag och Madde körde igenom ett 60 minuters yogapass och det gjorde nog gott för kroppen, det märktes att jag missat mycket pga inflammationen i axeln/skuldran men nu gjorde vi ett specialpass som funkade för mig så det blir bara att fortsätta och få lite kontinuitet på det så ska jag nog bli mjuk och smidig igen.

Så med lite pusslande blev alla nyckelpass kvar trots en extra vilodag, nu gäller det bara att genomföra resten för det går inte att "trolla" hur mycket som helst...

Visst är den söt...

Dagens lunch på stranden, helstekt fisk med garlic & pepper...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback