Dagen före race...

Idag har det varit vila och uppladdning inför imorgon, train low fasen övergår till compete high...

Energi och vätska fylls på i stora lass och ikväll blir det hembakad pizza, det är riktig laddarmat det. Cyklar har också tvättats och förberetts så nu är jag så redo jag kan bli.
 
65 kilometer är racet imorgon och de två värsta stigningarna kommer med 20 och 15 kilometer kvar, min plan är att ligga lågt tills det återstår 20 km och där sätta in stöten. Blir jag inte själv där så räknar jag iallafall inte med att det är många som orkar hänga med och jag har isåfall en chans till att gå iväg solo i den sista backen. Jag har stort självförtroende men det gäller att ha bra ben för det är två tuffa backar och är jag det minsta seg så kan jag likaväl få ge mig för det går inte åka med gratis uppför, det kommer bli en hård kamp...

Dagens arbete med entrén/carporten har fått stå åt sidan till förmån för ett annat projekt som vi kör parallellt. Vi gräver ner ett par dräneringsbrunnar i trädgården så att vi ska slippa översvämningar när monsunregnen kommer, gräsmattan mår inte så bra av att stå under vatten ett par månader om året. Så det är lite pyssel på dagarna och inte bara träning, sol & bad...

Dagens "selfie" i väntan på lunchen...

Projekt dränering...

Två brunnar hos mig och en hos grannen ska kopplas ihop och ledas ut i dagvattenledningen i gatan...

Lite cykelvård, både trampcykeln och MC:n fick sig en omgång med tvättsvampen...

Och Madde hon "bara" läser...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback