Dramatik i paradiset...

Vi fick nyss ett oväntat och lika ovälkommet besök här hemma vid poolen, en stor orm låg ute på terrassen med en ödla i munnen. Det dyker upp små gröna "trädsnokar" emellanåt men dom är inte farliga. De första åren hade vi också en och annan kobra innanför murarna men det var några år sedan nu och just en sådanhär orm har jag inte sett förut. När jag ropade på hantverkaren som jobbar med "stonewashen" ute på betongplattan såg jag på hans reaktion när han fick syn på ormen att detta inte riktigt var bra, med stor försiktighet lyckades han ha ihjäl ormen med ett kvastskaft. Lite ledsamt känns det då jag är en ganska stor djurvän men stora farliga ormar utanför sovrumsdörren känns lite väl närgånget för att vara trevligt. Tack för hjälpen säger vi och vad det nu var för en orm är väl bäst att inte få veta...

Ormen i paradiset...

Jakten är igång...

Slutet gott allting gott, för oss iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback