En dag i långsamhetens tecken...

Lördag idag, vilodag för mig och inget jobb för Madde. Då gäller det att göra så lite som möjligt och det lilla man gör ska göras så långsamt som möjligt, ingen onödig stress alltså. Efter en kopp kaffe på terassen i väntan på att Madde skulle vakna tog vi oss sedan ner till stranden för ett tidigt morgondopp, jag skäms nästan för att berätta att detta var det första morgondoppet på stranden trots att jag nu varit här i tre veckor. Det var faktiskt första doppet på vår "egen" strand överhuvudtaget denna resa, det är ju tur att man har gott om tid på sig...

Hem för lite frukost och sedan iväg ut till koh kho khao, ön härutanför för en förmiddag med sol och bad samt en lunch på en av våra favoritrestauranger.
Sedan hem till byn för att handla lite middagsmat inför kvällen som ska tillbringas hemma i huset, troligtvis blir det gårdagens idolfinal på tv4play som får avsluta denna dag.

Imorgon är jag inbjuden att hänga på ett gäng cyklister från grannbyn att åka med ner till khok kloy där nästa helgs tävling går för att provköra varvet. Jag har kört detta race två ggr förut och det har varit olika varv bägge gångerna, även denna upplaga sägs innehålla en hel del förändringar så det kan ju vara en bra ide att åka med och reka lite. Varvet är 65 km så det blir ett helt ok distanspass precis som planerat och dessutom är det alltid kul med träningssällskap. Jag blir hämtad redan kl 0600 imorgonbitti så det blir att stiga upp innan tuppen, iallafall om jag vill hinna med min morgonkopp...

En bra början på dagen...

Lite lek i vågorna...

Taxibåtarnas brygga...

Inne bland träden på oasis beach...

Lunchrestaurangen...

Jag trivs bäst i skuggan och Madde i solen...

På väg hem igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback