Första månaden...

15:e december idag och den första av fyra månader är redan avverkad, tiden går fort när man har kul...

Träningen har flutit på helt enligt planen och jag känner mig starkare för varje vecka, tre tävlingar har det hittills blivit och efter "djupdykningen" på det första racet så har de två efterkommande segrarna ökat på självförtroendet ordentligt. Nu är jag inne på den femte veckan med ganska hård träning bestående av mestadels div olika intervallpass och till helgen tar nästa fas vid vilket innebär en period fram till nyår då jag mest kommer att fokusera på distansträning, jag har visserligen kört en del tretimmarsrundor men nu ökar jag upp längden till 4-6 timmar på dom längre passen ett tag. 
Ombyte förnöjer...

Det är också lugnt på tävlingsfronten från nu och ända fram till 10 januari då Samui XC väntar, äntligen lite riktig MTB på en grymt bra och rolig bana. Sedan rullar det på varje helg under januari med långlopp, den sista helgen väntar ett riktigt styrkeprov då ett långlopp på 120 km ska köras. Den perioden är vädret extremt stabilt med klarblå himmel, stekande sol och höga temperaturer, det i kombination med den långa distansen kommer göra det hela till ett riktigt spännande lopp...

Bild från målgången i söndags...

Det avgörande ögonblicket...

Jakten...

Det fanns till och med en fatbikeklass på tävlingen, dom va inte många men ändå, kul initiativ av arrangören...

Skön stämning efter racet...

Startområdet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback