Helg...

Då har ännu en vecka gått och det är helg igen, lördagskväll närmare bestämt och vi sitter här och väntar på dottern som är på väg och kommer hit om ett par timmar. Ett efterlängtat besök såhär i juletider. 
Sonen Charlie med sin Matilda kommer först i februari och det var väl tur det att dom bokat resan såpass sent. Dom har nyss köpt hus och har haft fullt upp med renoveringar under några veckor nu och flyttar in denna helgen,  där kommer säkert julefriden bäst uppskattas hemma i sitt första egna hus misstänker jag. Jag kommer själv ihåg känslan från när det begav sig, en riktig höjdpunkt i livet...

Idag körde jag det första av många distanspass som ska avverkas fram till nyår, tre timmar blev det idag och imorgon tillsammans med Siam biketours siktar jag på 5-6 timmar. Dom startar sin tur söderut från Kuraburri mot khao lak klockan åtta imorgonbitti och jag cyklar hemifrån vid redan vid sextiden för att möta upp dom. Då räknar jag ned att möta dom efter två timmar och sedan har vi ca tre timmar gemensamt innan jag vänder av hemåt sista timmen själv.

På måndag cyklar jag första timmen ner till khao lak igen och tar sällskap ytterligare en timme söderut mot Phuket innan vi skiljs för denna gång, dom fortsätter söderut och jag vänder hemåt. Jag ser alltid fram emot dessa helger då jag träffar schweitzaren Martin Brot som bott på Phuket i över tio år och driver Siam biketours. Vi kommer bra överens och har alltid mycket att snacka om, speciellt första gången vi ses för säsongen...

Om ni kommer hit någongång så blir det med bil/buss från flygplatsen på Phuket, strax innan man är framme i khao lak passerar man en liten höjd med några serpentinsvängar och väl på andra sidan krönet möts man av denna utsikt. Från söder till norr ca tre mil av nästan folktomma stränder...

God kväll på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback