Rätt känsla...

Jag tror att jag äntligen börjar få till rätt känsla i benen nu, det är inte längre den där "slaggiga" seghetskänslan efter ett hårt pass utan mer den där goa svidande känslan man får när man har bra ben, har gjort ett tufft pass och man är trött i benen men ändå känner sig hungrig på mer liksom.

Morgonens 10 X 60/120 intervaller gick strålande och imorgon efter tre hårda dagar blir det vilodag igen, torsdag och fredag kör jag lite lugnare distanspass och på lördag innan racet ska jag vila mig i storform hoppas jag. Jag har ju nämt att varvet på söndag är tufft och de två värsta backarna går inte av för hackor precis, inte jättelånga men gott och väl upp mot kilometern båda två och med en lutning på 12% under stora delar så vill det till att ha fräscha ben och en skön känsla i kroppen, just en sån känsla som börjar infinna sig...

Bra ben och bra material är en bra kombination när man vill köra fort...

En "lur" i hyddan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback