Skitbacke...

Idag har vi kört 3x15 minuter sweetspot/tröskel intervaller, två på "platten" och en i den backe jag skrev om för någon dag sedan. En riktig skitbacke om jag får säga vad jag tycker, strax över två kilometer lång och 230 höjdmeter ger en snittlutning på ca 10%. Inte jättelångt och inte jättebrant men ett jävla jättekasst underlag att cykla på, lös ökensand blandat med rullgrus och stora stenbumlingar. På toppen uppe vid masten finns någon slags station där det jobbar folk och jag fattar inte att dom kommer upp ens med en 4 hjuls driven jeep. 

Upp dit körde vi en av intervallerna idag och det gick väl inte sådär jättebra för mig men det visste jag innan vi startade, det är just sådan här cykling jag är dålig på. Där det är svåra förhållanden med underlaget samtidigt som det går uppför har jag väldigt svårt att hitta flytet i åkningen och just därför ska jag köra där massor av gånger.

Jag måste bli bättre på det jag är dålig på helt enkelt...

Uppe på toppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback