3x15 minuter...

Imorse körde jag mina 3x15 minuters intervaller igen och efter gårdagens vilodag lyckades jag få upp pulsen i zon fyra utan att förta mig allt för mycket. Jag kör alltid dessa långa intervaller på tyngsta växeln och försöker jobba mer med muskelstyrkan och drivet i benen än med pulsen, därför är det sällan jag kör dom högt i tröskelzon. Min tanke är att jag ska komma längre och längre med samma puls på träningen och eftersom det är långloppen jag prioriterar vill jag bli effektivare i zonen runt fatmax och på så vis ha lite mer dynamit kvar i slutet av loppen. Är jag rätt ute, det återstår att se...

Men för säkerhets skull tränar jag ju lite annat också och imorgon blir det backintervaller igen. Annars har eftermiddagen tillbringats på ännu en strand i närheten och jag har också fått mig en välbehövlig massage som jag skulle haft igår egentligen men då var det fullbokat hela dagen. Det var tydligen många som började det nya året i hälsans tecken...

Dagens 3x15 minuter, vad som inte syns i grafen men som var glädjande var att jag kom riktigt långt i förhållande till mina referenspunkter längs banan...

På väg ut till kho ko kao passerar vi denna färgglada båt...

På väg in i hamnen...

Först lite sol och en icecoffe, här min kära Madde som går under namnet "farang dang" vilket betyder svart utlänning...

Idag provade vi ett nytt lunchställe, klockan är 12,30 och det är ingen trängsel precis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback