All in X 60 sekunder X ??...

Idag var det mjölksyratåligheten som skulle få sig en omgång, ett antal enminutare på absoluta max redan från första tramptaget och ju mer mjölksyra och stumma ben desto bättre. Vilan mellan varje var ca tre minuter så det var ingen lång återhämtning vi talar om.

Tanken var att köra sex stycken idag och sedan öka på med en varje gång vi kör detta pass men redan på tredje intervallen trodde jag lårmusklerna skulle krypa ur skinnet på mig, jag tog mig igenom den fjärde men där sjönk nivån såpass att några fler intervaller blev det inte idag. En bit ifrån toppformen är man helt klart men så är det ju bara januari månad och det är ett tag kvar till den riktiga formen ska infinna sig.

Helt klart är det dock att det är delvis den här typen av pass jag måste köra mer av för att utvecklas och det lär göra ont i låren betydligt fler ggr så det är väl lika bra att vänja sig. Imorgon väntar riktigt korta styrkeintervaller i form av tio, sju och fem sekunders. Men däremellan ska dagens eftermiddagspass klaras av, ett lätt löp pass plus lite core & yoga, de e mycke nu...

Benen i högläge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback