Dagens inlägg...

En lång dag börjar lida mot sitt slut och nu ligger vi här i hyddan och flämtar i eftermiddagsvärmen. Det kostar på att ha det bra...

Imorse körde vi det första hårda passet ihop och på schemat stod 4x6 minuter backe för mig och Dick medans Robin fick köra 5 gånger, jag har åkt på en öroninflammation och går på antibiotika så jag åkte mest med till backen som sällskap. Första gången upp höll jag igen och låg lågt i tröskelzon (4) och det kändes bra, andra gången lite hårdare ändå och tredje gången gick jag upp i vo2max zon (5) och det ländes riktigt bra och nu släppte plötsligt trycket i örat också !! Om det beror på hårdkörningen eller medicineringen det låter jag vara osagt men skönt att höra igen iallafall.
Fjärde intervallen höll jag igen lite och stannade i zon 4 för säkerhets skull men  nu i efterhand  är jag överraskad och glad över en positiv känsla i kroppen trots lite öronproblem sista dagarna.

Vi hade också sällskap av ett gäng thailändare anförda av min vän Toy, efter intervallerna visade dom oss ett riktigt tekniskt och kul xc varv bara fem kilometer från där jag bor. Tyvärr var det lite igenväxt men med en inte allt för stor arbetsinsats så kan vi få till ett riktigt bra varv så vi var inte sena med att erbjuda vår hjälp om dom skulle ha en "röjardag" på varvet någongång snart. Det skadar ju inte att kunna köra lite teknikträning emellanåt. Vi fick också höra idag att prispengarna på xc racet ute på koh samui är 5000 i elit och 4000 i veteranklasserna, detta är till segrarna sedan faller summan något ner till tredje man så om vi kör riktigt bra alla tre så kan vi köra ihop en hyfsad thailändsk månadslön på ett race, det vore ju inte helt fel, nu sätter vi ribban högt så får vi se hur det går nästa helg...

Dagens sköna gäng...

Naturligtvis blev det lite beach idag också...

En stund i hängmattan...

En stund under parasollet...

Utsikten från lunchbordet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback