Flexibilitet...

Att kunna vara lite flexibel när det behövs utan att få dåligt samvete, det är en bra förmåga som jag var tvungen att utnyttja på dagens träning. Jag kände direkt imorse att några 15 minutare i tröskelzon inte var att tänka på överhuvudtaget, nästa steg neråt är att köra dom som fatmax/sweetspot intervaller dvs på gränsen mellan zon tre och fyra. Det sistnämnda är något som jag upplever ger mig ett riktigt bra tryck i benen men även denna nivå kändes för tuff idag så vad återstod då förutom att cykla hem och lägga sig igen...

Jo det fick bli den förbestämda rundan men i ett "snabbdistanstempo" (zon 3) med hög kadens istället för mina vanliga 80-90 rpm, hög kadens är något som jag har svårt för så nu blev det ju ändå ett nyttigt och effektivt pass trots trött gammal gubbe...

Inte det bästa passet men jag övade på en trampteknik som jag behöver förbättra så någon nytta blev det ändå med passet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback