Långa intervaller...

Nu har vi avklarat två dagar med lite längre intervaller, igår blev det fyra gånger upp för "6 minuters backen" uppe vid gamla Takua pa. Backen är en km lång och 130 höjdmeter hög så det innebär en snittlutning på ca 13%, suveränt fint att köra tröskel eller vo2max intervaller i den backen vill jag lova...

Idag blev det tre stycken 15 minuters intervaller där jag i de första två låg högt och bra i tröskelzon, jag stumnade lite på den tredje men det blev ändå ett bra pass i slutändan. 

Annars händer här inte så mycket mer för tillfället, vi solar och badar lite och vi vilar i hyddan en stund varje dag. Madde och Karin njuter av sina sista dagar lite extra då dom flyger hem på fredag morgon och lämnar oss grabbar här själva, det är ju tur att vi har våra cyklar att umgås med på dagarna annars hade det blivit långtråkigt sista månaden...

Med en tävling i söndags och två tuffa intervallpass igår och idag så återstår bara några lugnare rundor som uppladdning inför helgens långlopp. Ett långlopp med lite annorlunda klassindelning, det finns herrar elit open där Robin kör och sedan är det H18-39 och H40 + vilket innebär att jag och Dick kör i samma klass och då blir det ju väldigt svårt att upprepa den gångna helgens trippel. I alla fall med tre segrar men vi kan ju alltid försöka komma ihop in först imål, det vore ju häftigt...

Photo pom sport shutter...

Photo pom sport shutter...

Lunchbeställning på Hapla beach...

Ett ganska ok pass 15 minutare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback