Maxstyrka...

I dag har vi kört något som jag aldrig gjort förut, ett antal tio, sju och fem sekunders styrkeintervaller. Det känns lurig att detta ska ge något då jag varken fick upp puls eller hann med att bli trött på intervallerna, men efter det blev jag...

Både Dick och Robin accelererade iväg ifrån mig trots att jag egentligen är en bra sprinter men just på dessa extremt korta igångdrag var jag chanslös. Analysen av detta säger mig att det finns en hel del att förbättra vad det gäller maxstyrkan i benen och med detta följer ju även uthållighetsstyrkan då dessa två förmågor är starkt relaterade till varandra...

Med andra ord har jag haft två riktigt bra träningsdagar nu där jag blivit medveten om svagheter som behöver tränas upp. Det är nyttigt när andra är på besök och tränar med mig då jag "tvingas" bryta mina rutiner lite, komma ur komfortzonen och pröva på lite nya träningsidéer...

Igångdrag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback