Uppladdning inför imorgon...

Nu är vi på plats på hotellrummet igen, nyduschade och fräscha efter att vi testat början och avslutningen på morgondagens MTB långlopp. Vad det verkar så är det ganska kuperat (böljande) under några mil mitt ute på varvet och sedan är det den sista kilometern upp mot mål som är riktigt brant, för övrigt en lättåkt och snabb bana på tot 85 km

Robin (elit open) startar kl 0800 imorgon och sedan övriga tävlingsklasserna med  fem minuters mellanrum. Jag och Dick kör båda i H40+ och vår taktik är att bara åka med tills det börjar gå uppför och där försöka göra klungan så liten som möjligt, vi är ca 80 föranmälda i vår klass och jag vill helst ha med så få gubbar som möjligt hem till sista målbacken. Om vi bara får en lucka ute på banan så vet jag att vi kan hålla ända hem, frågan är väl om kullarna ure på varvet är tillräckligt hårda för att hänga av de värsta konkurrenterna. 
Imorgon vet vi...

Nu laddas det...

Väl förberedda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback