Från slott till "koja"...

De ca 20 milen igår tog väl strax över fyra timmar att köra, det är helt otroligt att Polen får vara med i EU med den vägstandard som råder här. Jag trodde att allt skulle vara av likvärdiga mått och kvalitéer inom EU, inte bara jordgubbar och gurkor utan också vägar men så är det uppenbarligen inte.

Jag har lokaliserat tävlingskontoret men dom öppnar inte förrän imorgon eftermiddag så vi tog oss vidare upp på berget till skidorten Sienna där starten på prologen går på söndag. Här är det betydligt mysigare att tillbringa några dagar, igår eftermiddag cyklade jag några leder uppe på berget som jag beräknade skulle ta ca en timme, kanske en och enhalv... Men självklart irrade jag bort mig i skogarna och hamnade nere på slätter bakom berget, det "korta" turen blev nästan tre timmar med en bit över 1000 hm sista timmen. Det var nätt och jämt att jag kom tillbaka innan det mörknade...

Delvis var jag inne och cyklade på märkta delar av kommande etapper och det ser defenititvt spännande ut, extremt tekniska partier varvat med snabba stigar i en fantastisk natur. En sak blev jag iallafall förberedd på, det blir nog en hel del gående med cykeln, både utför och uppför...

Det hjälpte inte att ha kartan i bakfickan igår, det är väl tur att jag har beställt en garmin 1000, gubben börjar nog bli lite vilsen i skallen känns det som...

På toppen av sista klättringen igårkväll...

Ännu en gång hittade vi gästvänliga människor, vi frågade på pensionatet om vi fick övernatta på parkeringen. Självklart fick vi till svar, och betalning var det inte tal om fast vi ville...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback