Liseleje...

Igår kväll efter SM körde vi över till Danmark och har nu slagit läger ett par dagar innan vi drar vidare mot Polen.
Vi står nästan direkt på stranden vid Liseleje på Nordsjälland. Stranden femtio meter åt ena hållet och Tillsvilde Hegn tio meter bakom husbilen. Här har jag varit många gånger förr om vårarna på cykelläger med Borås ca och måste säga att Tillsvilde Hegn är ett fantastiskt skogsområde att köra MTB i, oändligt med stigar åt alla håll och vill man så går det att cykla i många timmar utan att köra samma stig två gånger och ändå är man aldrig långt från där man startade.

Jag har som sagt varit här många gånger tidigt på våren men aldrig mitt i sommaren då allt är grönt i skogen. Det blev en helt ny upplevelse idag när jag rullade runt ett par timmar på gamla välkända stigar, det var inte lätt att känna igen sig då skogen helt plötsligt blivit tät ogenomtränglig och grön som en djungel, stigarna fanns ju så klart kvar men sikten sträckte sig bara några meter framåt i den täta grönskan och jag körde fel många gånger där jag inte riktigt kände igen mig.

Ett bra och lugnt rullpass blev det och imorgon blir det ett par timmar till, då tillsammans med Madde och en rygga packad med lite fika. Vi är ju i ett annat land och man måste ju få vara lite turist ibland också...

En bra gratiscamp med bästa läge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback