Racerapport prologen...

Då var vi igång och nervositeten har släppt, klättringen gick riktigt bra och dagens enda misstag var väl att jag inte rekat "ravinen" innan loppet. Den låg ju inte så långt härifrån och vad jag förstår så har de flesta andra varit där och testkört innan, den kom som en liten överraskning för mig och jag fick snällt gå av cykeln och promenera "hasa" mig ner under åtminstånde 3-4 minuter hållandes åt sidan när jag blev passerad av andra mer försikomna cyklister än mig.

Dagens resultat blev en 25 plats av de 51 cyklister som kom till start i H-40 +.
Min tid blev 48 minuter och tidsmässigt ligger jag inte så långt från topp tio. Kommande etapper har ingen rekat i förväg och det är också nu tävlingen börjar på riktigt med långa etapper och mer riktig mtb cykling än downhill så nu är det bara att sakta jobba sig upp i fältet, dag för dag...

Skönt att det är i gång nu...

Kommentarer
Postat av: Martin S.

Äntligen igång! Du kommer helt klart att klättra i resultatlistorna :-)

2015-07-26 @ 21:56:39
URL: http://bracykling.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback