På topp inför midsommar...

Det blev inte helt oväntat ännu ett trainerpass i garaget i eftermiddags men vilket pass det blev... Liksom igår kände jag mig seg och trött innan jag lite motvilligt satte mig på trainern för att köra ett vo2max pass. 4x4 minuter all in var planen men så fort jag satte igång kände jag att jag hade guldben idag också, pedalerna gick nästan runt av sig själva och watten var högre än någonsin.

Jag är ju en lågpulsare och har bara 160  i maxpuls samt 146 i tröskelpuls och det var bra längesedan jag varit över 150 men idag körde jag upp pulsen i 155 slag/min vilket blir 97% av max på de sista två intervallerna. Efteråt kändes det hur bra som helst både i lungor och  ben så nu tar jag en vilodag imorgon full av självförtroende, det är alltid tråkigt att bli sjuk men den här gången var det nog ett nyttigt avbrott för jag har definitivt inte tappat något, snarare tvärt om...

Bästa 4x4 passet sedan Thailand i vintras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback