Återhämtning...

När jag kom hem från Skövde i lördags kväll hade jag inte riktigt lust att ställa mig och laga mat efter en lång och jobbig dag, det blev hämtpizza och ett glas rött sedan somnade jag gott och vaknade först 12 timmar senare. Jag var nog ganska sliten för jag kan inte minnas när jag sovit så länge i ett sträck senast...

För att inte stelna till allt för mycket igår på vilodagen så cyklade jag ut en timme på grusvägarna i närheten, mycket lugnt och sakta ska tilläggas. Idag var det tänkt att ta i lite mer igen men kroppen protesterade klart och tydligt, det blev två timmar fincykling istället och nu väntar några dagar med mycket jobb då det inte blir speciellt mycket tränat, på sin höjd kanske något kort pass innan jobbet någon morgon. Förhoppningsvis är jag pigg framåt fredag igen, då är jag ledig och har siktet inställt på en tur ner till Isaberg för att köra SM banor och sedan hoppas jag på finväder och ett bra distanspass till helgen. Ja där har vi resten av veckan bokad...

Fincykling som mental och fysisk återhämtning är inte helt fel, iallafall inte när solen skiner...

Många fina grusvägar bara några minuter hemifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback