Back in Bengtsfors...

Då har vi precis anlänt till Bengtsfors där jag ska köra Dalslands XC imorgon, ett 60 km långlopp med 700 startande och inga åldersklasser utan alla mot alla. Förra året gick jag imål som 20:e man om jag minns rätt och målet i år är väl att förbättra den placeringen. Det är ett ganska snabbåkt race med en snittfart på runt 30 km/h, är man bara med upp för den första rejäla backen efter några kilometer så finns alla möjligheter till ett bra resultat men backen är tuff och det är utlovat en kall förmiddag så det gäller att värma upp "rören" ordentligt om jag ska ha nån chans...

Nu blir det en stunds vila efter lunchen och lite senare en liten check av första delen på banan.

Samma plats som förra året, den gamla ångbåtshamnen bara några hundra meter från start/mål...

Det spricker upp mer och mer vilket bådar gott inför morgondagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback