Kocken briljerar...

Ja, att kocken briljerar mer än kroppen för tillfället är utom all tvivel. Ingenting fungerar när jag försöker ta i och nu är det bara att inse fakta, skruva ner de egna prestationskraven och ta en vecka i taget tills det släpper.

Det allra svåraste är att inse mina egna begränsningar under pollensäsongen, att veta att jag kan så mycket mer men att acceptera situationen är svårt för psyket, mycket svårt...

Nu är det som det är och för att inte deppa ihop allt för mycket så får jag ta det lite lugnare på tävlingarna nu i maj, inte gå ut för hårt från start utan försöka genomföra på en sådan nivå att jag ändå tycker det är kul och finner glädje i det jag gör. För glädjen i att cykla har alltid varit min drivkraft och utan den kan jag lika gärna göra nåt annat...

Om inte annat så får jag väl ta den svenska tävlingssäsongen som "vinterträning" och fokusera mer på en annan säsong på en annan kontinent där det inte växer några björkar. 
Se där... där kom det ju något positivt till slut, jag har iallafall en valmöjlighet och ett alternativ, det är ju inte fy skam...

Matlagningen går bättre än träningen för tillfället...

Dagen pass blev inte riktigt som jag tänkt, intervaller byttes ut mot två timmars naturupplevelse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback