Raceday...

Ja då vart Långa lugnet och därmed andra deltävlingen i mitschubishimtbchallenge avklarad. 
I dag var jag iallafall med i matchen en stund, på det första varvet som mätte 27 kilometer fungerade benen hyfsat men sedan försvann trycket och jag sjönk som en gråsten i fältet. Trots en riktigt urkass körning resterade två slingor slutade jag 9:a inte alls långt upp till två av toppgubbarna från Billingeracet i Skövde för tre veckor sedan. Ett litet steg framåt alltså...

Men vad jag inte förstår riktigt är hur känslan kan vara så totalt bortblåst jämfört med förra säsongen trots en bra vinterträning och inga sjukdomar. En annan tankeställare jag fick idag var att ryggen och armarna tog riktigt mycket stryk, jag är helt mörbultad känns det som trots heldämpad hoj... Det är nog läge att öka på gymträningen för överkroppen nästkommande åtta veckor för startavgiften till det sju dagar långa etapploppet i Polen är redan inbetald och ska jag överleva där nere så behöver jag en annan form och kropp än den som finns för tillfället, det är då ett som är säkert...

Självklart lyste solen och värmen med sin frånvaro men kul på hjul det hade vi ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback