Back in bussines again...

Det är bra att ha en plan att följa och jag följde den till 100%, nästan...
Det visade sig att varvet var lite mer böljande än man kunde tro på banprodilen så jag kunde inte riktigt hålla igen tyglarna hela första halvan av varvet som jag tänkt. De gånger det blev lite motlut så pressade jag på för att eventuellt trötta ut lite konkurrenter och några gånger fick jag en liten lucka men jag satsade aldrig allt i ett sådant tidigt läge. Fick jag en lucka så körde jag på i en 80% ungefär och räknade då med att de jagande fick ligga på kanske 90% för att täppa till luckan, fördel mig alltså...

Det blev några sånahära småryck från ca 20 till 40 kilometer men när vi vid ca 45 km svängde kraftigt vänster och fick vinden i ryggen samtidigt som en lång slakmota uppenbarar sig framför oss, ja då bestämde jag mig för att nu eller aldrig (helt enligt planen)...

Jag körde på vad jag orkade upp för slakmotan och fick den lucka jag ville ha för att våga satsa vidare. Ner med armbågarna på styret och pumpa på med tyngsta växeln, det var inte lätt och det tog sin tid men till slut blev luckan såpass stor att jag inte längre såg klungan som jagade. För det var en stor klunga som jag lämnade bakom mig, 45 st H-40 gubbar som startade ihop med dam elit, H-60 och juniorer och hade dom bara haft vett att samarbeta så hade dom kört ikapp mig men det vettet har dom inte ännu och det är jag väl medveten om...

Lite sega blev benen på slutet och lite orolig blev jag allt att det skulle komma ett "snabbtåg" bakifrån men när jag inte såg någon förföljare på den långa raksträckan bakom mig när jag passerade 5 km skylten, ja då kändes det rätt gött faktiskt...

Det var ett tag sedan jag besökte en prispall så dagens seger kändes extra bra för motivationen...

Frukosttältet imorse, som alltid bjuds det på både frukost före samt varm mat och frukt efteråt...

Gruppfoton skulle tas...

Sedan började invigningen med värsta paraden...

Efter lastbilen kom orkestern...

Sedan kom "pokalbärarna"...

Militären ville vara med...

Och sist alla byns cyklister, och notera att dessa INTE var med och tävlade...

Dom ville bara vara med i tåget...

Jäkligt nöjd efter målgång...

Ännu nöjdare på podiet...

Ett snabbt race med en fullgung MTB och 40 km solo...

För första gången användes engångschip vilket innebar att vi också för första gången fick en resultatlista med tider...

Kommentarer
Postat av: Ronnie jansson

Bra kört! Hög medelfart på det loppet, känns som det är Mkt lättåkt?
Kan du prova att filma ngt lopp så vore iaf jag glad för det, intressant att se hur terräng ser ut i Thailand.

Tack för en fint skriven blogg!

Kör hårt där nere!

Med vänlig hälsning, Ronnie

Svar: Tack, jo det var rena landsvägsracet, långloppen är oftast extremt snabba. XC loppen däremot är ofta mer likt hemma fast i djungel istället för skog
Kjell Olsen

2015-11-22 @ 21:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback