Inför imorgon...

Nu är nummerlappar hämtade och jag körde ut en mil och vände för att känna på avslutningen inför morgondagen. Ja hur ska jag lägga upp det här nu då, det är frågan...
Sista milen får vi plats 10 cyklister i bredd ända in över mållinjen och jag har definitivt fördel av en spurtuppgörelse, jag vet att jag är en bra sprinter och dom små thailändarna väger knappt över 60 kilo nån av dom och det är inte mycket att trycka till med i en spurt.

Men... Det blir ett ganska tråkigt race om man ska rulla runt i 85 km för att göra upp i en spurt sista kilometern så vad gör jag. Det verkar inte vara några backar att tala om så ska jag gå iväg så får det bli på platten och där är dom som ett frimärke på ryggen på en när man försöker. Kommer man loss i ett mindre sällskap så drar dom inte en meter när jag går åt sidan så ska jag gå så ska det vara ensam. Det har jag gjort många gånger förr fast på tuffare banor och då har det oftast räckt med en hårdkörning i ett tufft parti för att komma iväg, men nu finns ju som sagt inga tuffare partier imorgon...

Efter förra helgens kollaps vet jag inte riktigt var jag står, var det enbart värmen eller är jag inte bättre i vinter, jag har ju inte den bästa sommaren i ryggen precis. Ja det återstår att se... 
Imorgon kommer jag iallafall köra avvaktande första halvan av racet, känns kroppen ok då så får det bli attack på attack bakifrån tills jag förhoppningsvis får en lucka och är jag i normal "vinterform" så håller jag 45 km solo utan större problem, åtminstånde på den här banan, det vet jag och funkar inte det ja då har jag ändå en stor chans i en spurt...

Så som det känns i förväg om inte formen är helt bortblåst så har jag förhoppningsvis ett par äss att spela med imorgon...

45 gubbar i H-50 klassen...

VIP tält till morgondagens invigning av Prinsen...

Som vanligt många utställare på plats...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback