Mitt hem i universum...

Det får fanimej va bra nu, det springer omkring alldeles för många GALNINGAR där ute och ställer till ett helvete för mänskligheten. Jag pratar inte om religion eller etniskt ursprung, jag pratar om helt sinnessjuka och missanpassade individer som inte har något som helst existensberättigande på denna planet, som utför handlingar som någon annan gett order om. Det är kanske dax att ifrågasätta hur det kan få fortgå såhär, är det andra intressen som ligger bakom än vad man först kan tro, vem kan möjligen vinna något på dessa vansinnesdåd. För en sak är säker, det är inte de enskilda idioterna som utför dåden som vinner nåt...

Jag läste i en bok av Russel Brand (revolution) att det inte är fler än ca 80 personer som äger mer än 50 % av jordens tillgångar och att det mesta som sker har kopplingar upp till dessa personer, inte alltid direkt såklart men indirekt och följer man "vinsterna" både ekonomiskt och politiskt uppåt i leden så hamnar dom väldigt ofta hos någon/några av dessa 80 personer.

Det vore intressant att få reda på vem som vinner vad på dessa vansinnesdåd, är det politisk övertygelse eller finns det ekonomiska intressen i bakgrunden...

Vi borde alla värna om tryggheten i våra hem och som jag ser det så sitter vi alla i samma båt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback