"Värmesläggan"...

Från sista led tog det väl ett kvarts varv innan jag var uppe och nosade på pallplatserna men sedan kom "värmesläggan" som en blixt från en klar himmel och kraften rann ur mig lika fort som svetten sprutade. Det blev en kamp mot värmen istället för mot mina konkurrenter idag och med knapp styrfart vinglade jag in i mål som 10:a av de ca 30 startande i H-50. Inga prispengar eller stora pokaler idag alltså men en liten glasbit som tröstpris det fick jag.

Att tävla i 35 graders värme bara två dagar efter ankomsten till Thailand det var nog lite för mycket begärt av kroppen tydligen. Det har ju känts bra dagarna innan men att rulla runt lite på banan och sitta på hotellet i skuggan och ladda det är en sak, när det blev allvar så blev det lite annorlunda...

Han som vann har jag mött ofta och alltid vunnit över, oftast med honom på andraplatsen så det var ju kul för honom idag att få tvåla till mig, ganska ordentligt dessutom. De övriga åtta som var före mig var också omåttligt stolta över "bedriften" att slå "farangen" (utlänningen) idag, men redan nästa helg får jag en ny chans att ta mig tillbaka till toppen och då jäklar...

Nu är det bara att åka hem till huset, aklimatiserad sig till värmen och träna på under veckan så får vi se nästa helg om jag är så här dålig eller om jag med gott samvete kan skylla dagens fiasko på "värmeslaget"...

Mina kompisar i team Winspace var där och erbjöd mig en skuggig plats under tältet...

En glasbit i tröstpris...

Så här såg anmälningslistan ut i morse när jag kom, det dök upp några fler innan start så vi var nog ca 30 gubbar i klassen...

Den ambulerande toabussen var i vanlig ordning på plats...

En timme efter målgång börjar jag piggna till aningens lite...

Men det var bra skönt att bara få ligga och titta upp i lövverket en stund efter tävlingen, det behövdes...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback