Nu kör vi igång...

Nu är det dax att dra igång träningen lite mer strukturerat, inga fler "flumpass" utan uppstyrt och med ett specifikt syfte med varje träning. Jag är inte helt under isen då jag åtminstånde hållit igång lite under min "aktiva viloperiod" men en försiktig start är planerad ändå för att komma igång på rätt sätt. De första dagarna nu blir det ett par lugna distanspass och hela första veckan går väl i första hand ut på att få upp antalet träningstimmar till en bra nivå.

Veckan därpå stoppar jag in några hårdare pass med medellånga intervaller och sista veckan i denna "trestegsraket" fläskar jag på riktigt ordentlig är det tänkt, kort/kort och hårt/hårt...

Den 12:e november flyger jag söderut och den 15:e är det tävlingspremiär så jag hoppas att kommande tre veckor får igång kroppen såpass att jag slipper skämma ut mig totalt i premiären. I planeringen ingår också att lägga ett par hårda pass i veckan nere i den svettiga och dåligt ventilerade spinningsalen på gymmet, allt för att försöka aklimatisera kroppen till att arbeta hårt under extremt varma och svettiga förhållanden.

Men först och främst ut på dagens pass, solen skiner och tre timmar i sadeln väntar...

Nu kör vi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback