Premiärtur...

I veckan blev äntligen mitt cykelbygge klart men först idag blev det läge för premiärturen, solen var tillbaka på himlen efter gårdagens ruskväder och termometern visade nästan vårvärme ute. Perfekta förutsättningar alltså...

Jag var ute i drygt tre timmar och det första som slog mig var hur känslig och följsam RS 1 gaffeln är, helt i min smak så det var en väldigt positiv överaskning tycker jag.
Det som jag hört innan och som jag själv också märkte när jag skulle montera på hjulet var att det är lite krångligt att få igenom hjulaxeln och skruva fast hjulet. Gaffelbenen rör på sig oberoende av varandra både upp/ner samt vrider sig lätt i sidled. Något som kan ställa till det lite om man ska byta slang snabbt på tävling, nu är jag ju inte den som punkterar speciellt ofta så det lär inte bli något större problem för mig och därmed uppväger den sköna känslan i gaffeln både att den är lite tyngre och "krånglet" med att få dit hjulet snabbt...

Trots gaffelns vikt stannar vågen på 9,9 kg inkl pedaler, två flaskställ, garminfäste och multiverktyg i ramen. Det tycker jag är helt OK.
Nu är det inte cykeln som ska lättas mer utan gubben som styr...

Det blev en fin tur idag med...

Den nya "pärlan"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback