No limit...

Idag invigs andra upplagan av streetart-festivalen No Limit här i Borås, ett fantastiskt projekt där världskända konstnärer får sätta sina avtryck på både stora och små offentliga platser i stan. Igår när jag promenerade till jobbet gick jag förbi högskolan där en av artisterna påbörjat en enorm väggmålning på en vägg som är byggd som en liggande trappa, målningen blir liksom flerdimmensionell när man kommer och ser den från sidan, jäkligt häftigt...

Det hade varit skönt om man själv hade "no limits" men tyvärr är det väl så att jag får inse mina begränsningar. Förkylningen sitter fortfarande i kroppen så det blir tyvärr ingen start på lördagens bockstenstur. Hur det blir på långlopps SM nästa helg tar jag beslut om imorgon, jag är jäkligt sugen och taggad men efter en veckas sjukdom som ännu inte är helt över så känner jag mig inte stark precis. Imorgon går anmälan ut och det är väl inte så kul att slänga 600 spänn i sjön om jag inte kan starta samtidigt som det kostar det dubbla om jag efteranmäler mig...

Ja vi får väl se imorgon, prognosen visar ju fint sensommarväder hela nästa vecka uppe i ånnaboda och jag har aldrig cyklat där så helt klart vore det ju roligt att kunna åka. Förkylningen borde gå över snart och att jag inte är det minsta förberedd kanske jag inte ska tänka så mycket på utan bara ta det för vad det blir, en bra träning i ny miljö och en sista weekend i husbilen medan vädret fortfarande är ok. En anledning nog så god...

Högskolans vägg får en enorm målning...

En liten målning...

En 3D målning på trottoaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback