Baksmälla...

Jag har nog lite baksmälla från racet kvar i kroppen för idag var jag inte på hugget direkt. Uppstigning kl 04.00 iförrgår, racet startade kl 07.00 och efter målgång och en stunds återhämtning fyra timmar senare rullade jag ner från toppen och tillbaka till hotellet. Snabbt in med lite lunch och sedan börja packa ihop cykel mm. Iväg till flygplatsen i en taxi och efter några timmar där lyfte vi kl 22.00. Framme på Phuket vid midnatt och sedan ytterligare två timmar i taxi innan jag äntligen var hemma igen, somnade vid tretiden efter en väldigt lååång och tuff dag. Vaknade redan 07.00 och kunde inte somna om, upp och koka kaffe och montera ihop cykeln igen, tvättade upp cykelkläderna och åkte till stranden för lite lunch och massage. Gick sedan till sängs tidigt igår och sov som en stock i tio timmar... 

Ut på hojjen imorse för ett 3x15 minuters tröskelpass, var seg i benen som tusan så någon tröskelträning blev det absolut inte tal om.  Men... jag genomförde iallafall alla tre intervallerna fast lågt i sweetspot zon istället och med facit i hand borde jag väl förstått att det inte räcker med en vilodag efter ett sådant race för att det ska sprätta i benen igen.

Nu har jag ett program som säger 3x6 minuter 40/20 imorgon, vi får väl se vad benen säger om det...

I eftermiddags blev det ett dopp i den gemensamma "storpoolen" som omväxling, annars håller jag mig mest i min egen pöl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback