Backintervaller...

Imorse körde jag 4 ggr upp för tempelbacken uppe vid gamla Takua pa, med 30 minuter uppvärmning dit och samma väg hem plus intervallerna blev det totalt 1 timme och 45 minuter. Körde dom inte som vo2max idag utan i tröskelzon med fokus på att hitta ett bra flyt och en fin känsla i klättringen inför helgens race.

Tävlingen på söndag innehåller två långa klättringar på vardera ca 300 höjdmeter strax efter varandra vilket blir totalt 600 höjdmeter på under en mils cykling. Bergspriset är vid andra passeringen av toppen och där vill jag gärna vara med i matchen. Elit, H-30, H-40 & H-50 startar samtidigt och en prickig bergströja får den som är först upp oavsett klass, denna tävling i tävlingen blir mitt huvudmål för dagen. Jag ska köra mig sönder och samman för att vara med tätgruppen upp på toppen sedan får själva huvudtävlingen gå som det går men självklart räknar jag med ingen annan H-50 gubbe går med lika länge som mig och klarar jag mig bara från maskinhaveri så ska jag ta revanch för helgens DNF pga den snöpliga punkteringen på kom samui...

"Tempelbacken", en kilometer lång med en snittlutning på 12-13%...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback