Ett träningsblock...

Ett block om tre intervalldagar skrev jag igår men det är väl en sanning med modifikation, 3x15 minuters sweetspot som är grunden till dagens pass har blivit lite förändrat på senare tid och kanske inte räknas som ett riktigt intervallpass längre. Numera kör jag passet på en längre runda så totaltiden är uppe i 150 minuter och ligger väl närmare ett kort distanspass, dessutom kör jag inte sweetspottarna som 3x15 minuter. Det är bara den första som fortfarande är 15 minuter, sedan har jag slagit ihop de andra två till en 30 minutare för att få ännu lite mer längd på "gnetet". 

Jag känner att det kan vara bra med lite långa sega 30 minutare som förberedelse inför racet uppför doi inathon senare i februari, bristen på långa klättringar här i närheten gör att man får hitta på lite andra alternativ som ändå liknar en lång klättring.

I morgon däremot väntar några riktiga klättringar, inte så långa men en sex minuter och kanske lite till tar väl tempelbacken om jag inte kör på max. Tanken imorgon är inte att köra vo2max intervaller utan det är klätterkänslan jag vill hitta, den som jag ska ha uppför doi inathon. Ska man upp över 2500 hm i en enda klättring så är det inte bara hjärtat som sätter begränsningen utan det gäller att ha bra ben samt en avslappnad men effektiv trampergonomi uppför, så imorrn tränar jag ben och trampergonomi a'la 6 X tempelbacke...

Madde håller ställningarna när jag är ute och hojjar...

I tätgruppen strax innan avslutande klättring upp mot mål häromdagen...

Där satt den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback