Högkadens...

Min snittkadens ligger på 80 varv/min oavsett om det är tävling eller träning och det är skrämmande hur exakt det stämmer när jag analyserar min data i garmin mellan alla pass jag gjort.

Jag vill bli bättre på att jobba med olika kadenser i olika situationer och ett steg i detta är att hitta en bra känsla när jag klättrar men också att kunna köra på betydligt högre kadens än vanligt. Idag körde jag ett lite lättare pass på 105 minuter men där jag under en halvtimme mitt i körde med 100+ kadens, dvs ca 20 tramptag mer än vad jag normalt ligger på och oj vilken konstig känsla det blev i benen. Jobbigt och ansträngande men inte beroende på hög effekt utan en för mig onormal rörelseergonomi, det kan nog bara nyttigt att bredda sina förmågor så fler såna här pass väntar. Det får ju aldrig bli tråkigt att träna och variation förnöjer...

Vi åkte in till "stan" för lite ärenden och fick oss en billig lunch för 7kr/pers, det går att leva extremt billigt i det här landet om man bara vill...

Ett nyöppnat bed & breakfast...

Och en ny rastplats för cyklister...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback