Morgonpasset...

Ett lugnt och trevligt morgonpass bara för att rulla ur mina trötta ben är avklarat i sällskap med Madde, nu lite frukost och sedan en välgörande massage innan uppladdningen i form av att fylla på kolhydrater inför söndagens uthållighetsprövning börjar. 

120 km på MTB kräver sprängfyllda energidepåer innan start och under loppet kommer jag att köra med umara sport i flaskorna. Jag fick bara med mig en påse till Thailand och jag har ransonerat hårt och hittills använt det väldigt sparsamt bara för att ha tillgång till det bästa som finns just nu på söndag och på det lika långa racet den 6:e mars. 
Det är på dessa distanser energiintaget blir en stor avgörande faktor och jag tänker inte misslyckas där. 

Återhämtning och uppladdning inför söndagen är vad som gäller alltså och imorgonbitti blir det bara en timmes stretch/yoga som enda aktivitet, efter lunch blir jag upphämtad och vi drar iväg till tävlingen för att skriva in oss och fortsätta uppladdningen på plats. På söndag kl 08.00 smäller det..

En lugn och fin morgonrunda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback