Struktur...

Nu är jag hemma igen och det ska bli skönt att få komma igång med lite hård och strukturerad träning efter en lugnare period. Första veckan i januari var ju lite av en återhämtningsvecka efter ett tufft träningsblock på sex veckor och sedan kom en långweekend på koh samui, visserligen cyklade jag där men det blev lite hackat & malet om man säger så. I fredags blev det en transportdag, på lördag lite test av tävlingsvarvet, på söndag race i 30 minuter innan jag bröt pga punka, i måndags lite lätt rull i bergen och igår en transportdag hem igen. Ingen vidare struktur "so far" i januari alltså även om jag cyklat en del...

Men nu är det dax igen att börja träna planerat och strukturerat och där varje pass har ett specifikt syfte. Jag började idag med ett kortare distanspass på två och en halv timme utan frukost och där jag inledde med 3x15 min sweetspot-tröskel för att tömma kroppen på energi och få igång fettförbränningen ordentligt.

Jag har hittills sakta men säkert gått ner i vikt utan att egentligen anstränga mig och nu ska jag försöka få till det där allra sista för att förhoppningsvis kunna prestera på absoluta topp i de tävlingar som är på gång nu i januari och där det ingår en del riktigt tuffa klättringar. Med andra ord är det slut med glassätandet på ett tag nu...

Min matchvikt är nere på bra nivå nu men lite lite mindre kanske kan göra mig till den "bergsget" jag drömmer om att bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback