Aktiv vilodag...

Ingen träning idag men cyklat en sväng det har jag gjort ändå, jag och Madde packade hojarna och drog till skogs för att testa lite ny utrustning vi ska använda under semestern senare i sommar. Vi ska ju vara nere i Alperna/Pyrenéerna under en månads tid och har planerat in en del bikepacking uppe i bergen på hög höjd, kanske ett bra sätt att komma i form inför höstens tävlingar...

Hur som helst, idag var det lite produkt testning på schemat och tur var väl det för det visade sig att styrväskorna vi har tänkt använda inte riktigt höll måttet. Eller jo, väskorna var väl helt ok men upphängningen i styret var det lite si och så med. Framförallt min väska hängde farligt nära framhjulet och vid ett par tillfällen när dämparen sjönk ihop så skrapade däcket mot undersidan av väskan, inte bra men inget som inte lite hemmagjord produktutveckling avhjälper. Jag tar helt enkelt en tjock plastskiva och tillverkar en typ bredare och lite smalare styrnummerlapp och fäster med buntband, den blir så bred att den fungerar som en liten stödjande vägg mellan bromshandtagen och styrväskan som då hänger framför skivan lyfts fram/upp lite och hänger i en mycket bättre vinkel utan risk att framdäcket tar i på undersidan.

En timme på cykeln rätt ut i skogen och en timme hem igen samt lite bad och lunch däremellan, en bra och aktiv vilodag med andra ord...

Nu drar vi till skogs...

Snart framme...

En liten bit till bara...

Såja, då vart vi framme...

En stunds vila med sol & bad & lite mat...

Ett riktigt nice place...

Även om vi inte skulle övernatta så tog jag med tältet för att se så att det var "fitforfight" inför tuffare utmaningar senare i sommar...

Nåja, lite nytta fick jag av det då jag tog en liten lur efter lunchen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback